Digitalizace krok po kroku I.

  • Jak začít s digitální transformací
  • Seznámení s pojmem API

Digitalizace a digitální transformace. Skloňované pojmy, otázkou však je, jak vůbec začít. 

Faktury? Faktury! Každý z nás s nimi přijde do kontaktu. Faktury jsou jednou z věcí, které mnoho podniků digitalizuje jako první. Je to příhodné, faktury jsou nedílnou součástí každého podnikového procesu. 

V roce 2020 vystavilo a zaslalo fakturu elektronickou cestou více než 86% firem v ČR. V roce 2017 jich bylo pouze 75%.

CZSO

I když se toto číslo rok od roku zvyšuje, firmy bohužel nevystavují tyto elektronické doklady ve formátu, který umožní jejich další digitální zpracování. 

Plně automatizovatelné faktury (tzv. e-faktury) zaslalo v roce 2020 více než 12 % firem, tedy sedmkrát méně než výše uvedené elektronické faktury neumožňující jejich automatizované zpracování. Velký prostor pro zlepšení.

Zajímá vás jak na e-faktury?
Chcete automatizovat zpracovaní faktur?
Ozvěte se nám! 

Efektivní cesta k digitalizaci je využít stávajících nebo nových aplikací pro digitalizaci vstupů, faktur. A pak jednotlivé kroky procesu šikovně integrovat prostřednictvím API. Výsledkem bude rychlý, plynulý a automatizovaný proces. Podívejme se, co to API je. 

Co je to API? 

API je rozhraní, které umožňuje, aby data z jedné aplikace plynule přecházela do aplikace jiné. API umožní rychlou výměnu dat a nasměruje je tam, kde jsou potřeba pro plynulé pokračování procesu.

Zkuste si to celé představit jako návštěvu restaurace. Nevím jak vy, ale já, když jdu do restaurace, chci se najíst. A aby náš článek byl aktuální, mým cílem je odnést si z restaurace jídlo. 

Pojďme si tedy objednat. Chcete burger. Tento požadavek předáte číšníkovi. A číšník je vaše API. Upřesníte svůj dotaz. Jaký burger přesně? API neboli číšník vám dá menu a vy si vyberete konkrétní burger. Možná si upřesníte další parametry, slaninu nebo vajíčko navíc, ale máme to. 

Icons made by Freepik from www.flaticon.com

Číšník (API) předá požadavek, burger s extra slaninou a vejcem, do kuchyně. Následně dostane informaci z kuchyně, že jídlo bude za 10 minut hotové. 

Tadá… po 10 minutách kuchař přes API (číšníka) předává hotový produkt, burger. 

API si můžete představit jako číšníka/poslíčka/něco, co přenáší informace sem a tam, ať už je to člověk, nebo stroj.

🗣️Víte, že?
Profese číšníka je jednou z těch, které jsou digitalizací nejvíce ohroženy. Na druhé straně v oboru zůstanou pouze ti nejlepší a obsluha bude zážitek a luxusní zboží .

V příštím článku Digitalizace krok po kroku se podíváme na výhody API.

2 komentáře

Komentáře nejsou povoleny.