Na samotném začátku jsme si řekli, že chceme pomáhat s digitalizací malým a středním firmám. U těchto firem digitalizace může představovat velký dopad a posun vpřed, ať už v počtu obsloužených zákazníků, tak i snížení nákladů na provoz.
Abychom však mohli v tomto nastavení udržitelně fungovat, museli jsme být štíhlí, ale i rychlí a flexibilní. Bylo potřeba odhodit hodně tradičního balastu, aby naše firma zůstala malá, šetrná, ale zisková. Naším cílem nikdy nebylo okázale utrácet a pak okázale krachovat.
Proto jsme se už na začátku rozhodli odhodit těchto 6 zátěží, které by nás na cestě za naším cílem tahaly ke dnu.
Růst, ale ne za každou cenu
Posedlost růstem je v dnešních dnech fascinující. Rozpínání je cool. Čím víc zaměstnanců, tím „lepší“ firma. Otázkou je, jestli je to skutečně tak a jestli je růst za každou cenu to pravé.
My v Blok37 si myslíme, že není. Věříme, že firma má mít tu správnou velikost. Škrábat se pořád nahoru není naším cílem. Budovat udržitelnou a ziskovou firmu ale ano.
Ti nejlepší jsou kdekoliv
Už když jsme v roce 2016 zakládali Blok37, věděli jsme, že to bude firma postavená na principech práce na dálku. Jsme hluboce přesvědčeni o tom, že místo, kde sedíte, není důležité.
Síla internetu umožňuje pracovat s kýmkoliv a kdekoliv (dobře, výpadky energie v Asii jsou frustrující, ale je to daň, kterou musíte zaplatit, a riziko, které musíte ošetřit). Na geografické poloze nám prostě nezáleží. Chceme na danou práci získat toho nejlepšího, koho můžeme mít.
Ať už sedí kdekoliv.
Workoholismu neholdujeme
V dnešní době se workoholismus vyzdvihuje a schvaluje. Ukaž mi, kolik úkolů jsi za rok splnil, a čím víc jich bylo, tím větší frajer jsi. Ti, kteří přespávají ve spacáku v kanceláři, jsou úplné hvězdy.
My v Blok37 si myslíme, že workoholismus je zbytečný, až toxický. Přináší víc problémů než užitku. To ale neznamená, že se v práci flákáme. Naopak. Poctivou práci umíme ocenit.
Ale hledáme spíš spolupracovníky, kteří se nepokoušejí problém vyřešit dlouhým vysedáváním na židli, ale hlavou a aktivním přístupem.
Proč to vůbec dělat?
Sklopit hlavu a makat a makat je snadné. Mnohem těžší je ale pracovat efektivně. My v Blok37 se učíme a chceme ptát, proč věci děláme.
👉 Neexistuje snazší způsob? Když něco děláte, měli byste se vždy zajímat o to, jestli neexistuje jednodušší nebo i levnější způsob, jak danou věc vyřešit, připravit nebo naprogramovat.
👉 Proč dělám právě na tomto úkolu? Dělat na něčem jen proto, že vám to někdo řekl, je zcela běžné. My ale chceme, abyste se ptali, k čemu to slouží, jestli je to opravdu užitečné a jestli je potřeba pracovat na tom právě teď. Je to opravdu ten nejdůležitější úkol, který posune firmu vpřed na cestě za vytyčeným cílem?
👉 Vytvářím tímto úkolem nějakou hodnotu? Představuje funkcionalita, na které teď pracuji, pro naše klienty skutečně reálnou hodnotu? Anebo na tom dělám jen proto, že v aplikaci nutně potřebujeme něco nového?
Vždy si to zkus sám
Štíhlá linie firmy znamená i multifunkčnost vašeho týmu. Držíme se pravidla, že nikdy nepřijímáme nikoho na roli, kterou jsme si sami nevyzkoušeli. A buď ji zvládli, nebo ji totálně pokakali. Ať tak či onak, teď už víme, co od role potřebujeme, víme, koho hledáme, a dokážeme i říci, koho práce to je.
Ne vždy je ale na práci potřeba někoho najmout, můžete se novým věcem sami naučit. Milujeme lidi, kteří se rádi učí. My v Blok37 věříme v nekonečnou sílu neustálého vzdělávání. Jsme jím posedlí.
Porady nenávidíme
Pravidelné statusy a opakující se události, jimiž manažeři plní váš kalendář, jsou pro práci tím největším zlem. Aby byly porady efektivní, musí být velice pečlivě a dobře připravené, jinak jsou jen mrhaní časem. Když už ale poradu mít musíme (každá firma ji čas od času potřebuje), máme jasná pravidla.
… bonus nakonec .o) Silný produkt a ochutnávky zdarma
Milujeme naše produkty a víme, že jsou skvělé, proto se nikdy nebráníme bezplatným ochutnávkám. Vystavujeme beta verze produktů jako inspiraci pro ostatní (i konkurenci). Víme, že naše produkty jsou návykové 😊, a proto se nebráníme a vždy dáme kousek zdarma.
Věříme, že pokud spolu chtějí dva lidé spolupracovat, ať už jako firma a zákazník, nebo zaměstnavatel a zaměstnanec, dobrým startem jsou hodnoty. Souzníme? Napište! Vždy jsme otevření novým projektům a spolupráci.